14 dagars Ångerrätt

Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt från och med den dag du får varan. Inom 14 dagar ska du meddela oss att du vill ångra ditt köp. Meddelandet ska lämnas via vårt kontaktformulär här eller via e-post till support@snorban.se I meddelandet ska du uttrycka tydligt att du vill utnyttja din ångerrätt. Du kan även använda vårt standardformulär för returer. Det följer med din beställning. 

Om du istället vill använda Konsumentverkets standardisera de ångerblankett så gå det naturligtvis bra. Du hittar den här.

Du kan inte ångra köpet genom att endast neka att ta emot varan utan att meddela oss om det.


Varor som inte omfattas av ångerrätt
Följande varor omfattas inte av ångerrätten:
• Leverans av varor som kan antas försämras eller bli för gamla inom kort tid.
• Leverans av förseglade produkter som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte är lämpliga att returneras och där förseglingen har brutits efter leverans.

Du har ingen ångerrätt om:
• du bryter förseglingen på produkter som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte är lämpliga att returneras.

Varans skick när du skickar tillbaka den
Du är ansvarig för eventuell minskning av produktens värde som uppstår av annan hantering än vad som är nödvändigt för att avgöra varans typ, egenskaper och hur den fungerar. Med andra ord - du kan prova varan på samma sätt som du skulle göra i en fysisk butik.

Om varan är provad på annat sätt än beskrivet här ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att du vid en retur endast får en del eller inget av beloppet tillbaka, beroende på varans handelsmässiga värde.

Returer
Du ska skicka tillbaka varan till oss utan onödiga förseningar och senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du ansvarar för de direkta utgifter som uppstår i samband med returnering av varan. Vid returnering ansvarar du för att varan är lämpligt förpackad. Du ansvarar för varan tills den är levererad.

Om du ångrar ditt köp skickar du tillbaka varan till:
SnorBan DK Aps
Dalgas Avenue 40B
8000 Aarhus C
Danmark

Återbetalning av köpsumman
Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka den summa som du har betalat till oss. Vid en eventuell värdeminskning, som du är ansvarig för, dras denna summa av från totalbeloppet.

Om du utnyttjar din ångerrätt, kommer vi att betala tillbaka alla betalningar från dig inom 14 dagar från den dag vi får meddelande om ditt beslut att bryta köpavtalet. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått produkten, såvida du inte kan styrka att varan har skickats tillbaka.

Återbetalning sker alltid via Nets (tidigare PBS) till det betalkort som användes för att betala för beställningen. När vi har fått tillbaka varan och gjort återbetalningen kommer du att få en bekräftelse via e-post. När du kan se pengarna på ditt konto beror på vilket kort du har betalt din beställning med.

Nets perioder för kreditering:
för Dankort och betalkort som till exempel Visa Electron och Maestro kan kunden se det dagen efter (måndag till torsdag). Överföring en fredag kan ses på måndagar - lördag och söndag ses på tisdagar. För kreditkort (Visa och Mastercard) beror det på när kortet faktureras (oftast en gång per månad).