Köpvillkor
SnorBan.se’s köpvillkor är godkända av Trygg E-handel som är den svenska märkningsorganisationen för trygg och etisk handel på nätet.
Köpvillkor för hemsidan: https://www.snorban.se
1. Allmänna uppgifter om företaget
Företagets juridiska namn: SnorBan DK ApS
Företagsform: Anpartsselskab (da. aktiebolag)
Org.nummer: 31276071
Momsreg.nr: DK31276071
Etableringsår: 2008
Adress: Dalgas Avenue 40B - 8000 Aarhus C - Danmark
Telefonnummer: +45 50549804
Officiell e-postadress: support@snorban.se
Officiell webbplats: https://www.snorban.se/
2. Beställning
När vi mottagit din beställning skickar vi en orderbekräftelse till din e-postadress. Det är därför viktigt att du angett din riktiga e-postadress bland dina uppgifter. Spara detta mail för att underlätta eventuell kontakt med kundtjänst. Orderbekräftelsen innehåller information om totalpris med specificerat moms och de fullständiga (vid köptillfället aktuella) köpvillkoren.
Avtal med barn och unga under 18 år sluts med föräldrar eller andra som enligt lag är berättigade att handla på barnets eller ungdomens vägnar.
Alla priser på webbplatsen anges inklusive alla svenska avgifter, tull, med mera, inklusive moms.
Vissa erbjudanden gäller hela tiden medan andra är tidsbegränsade, så kolla datumen noga för att se vad som gäller.
Produkterna som vi säljer kan användas i Sverige och de har en svensk manual eller bruksanvisning när produkten så kräver det, antingen i fysisk eller i digital form.
Avtal på vår webbplats kan slutas på följande språk: svenska.
3. Betalning och säkerhet
Du kan välja mellan att betala med kort, paypal, faktura eller Klarna konto (delbetalning). Fakturabetalning och delbetalning är endast möjligt för boende i Sverige.
Betala med kort:
Du kan betala med följande betalkort:
- Visa
- VISA Electron
- MasterCard
- Maestro
- JCB
När du betalar med kort drar vi summan från ditt konto först när dina varor skickas.
Inga extra avgifter tillkommer för kortbetalning.
Vi använder ePay för högsta säkerhet vid kortbetalning med Visa och MasterCard. Direkt när du har lagt din order kommer du bli överförd till ePays betalningssystem. Här ska du genomföra din betalning. Vi använder säkerhetslösningen 3D-secure.
ePay/Payment Solutions är PCI-certifierade av VISA/Mastercard och all kommunikation är krypterad. Det innebär att endast Nets (ett företag som godkänner internationella korttransaktioner) kan läsa informationen. SnorBan.se eller andra aktörer har ingen möjlighet att ta del av datauppgifterna.
Betala med Paypal:
Vi accepterar också betalning via PayPal. När du använder PayPal, hålls dina betalningsuppgifter privata och varje PayPal betalning följs av en mejlbekräftelse av din transaktion.
Om du vill lära dig mer om betalningar och öppna ett konto hos PayPal, besök PayPals webbplats.
Betala med Klarna konto (delbetalning)
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna delbetalning är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
• Få alltid varan innan du betalar.
• Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet.
• Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter.
• Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura.
• Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad.
• En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp.
• Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.
• Ingen uppläggningsavgift.
För Klarna delbetalning gäller årsränta på 19,9%, effektiv ränta från 29,22% vid köp på 10 000 kr. Följ denna länk för villkor för Klarna konto. Läs mer om Klarna konto på www.klarna.com/sv.
Kreditprövning
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Betala med faktura (Klarna)
Handla nu - betala efter leverans! När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
• Få alltid varan innan du betalar.
• Betalningstid - alltid 14 dagar.
• Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter.
• Möjlighet till delbetalning - kontakta Klarna.
Betalningsvillkor
Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. När du köper via Klarna skickar vi din faktura via e-post. En fakturaavgift på 19 kr. tillkommer.
En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 23,50 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
När du väljer faktura övertar Klarna rätten att få betalt och din betalning av fakturan går därmed till Klarna. Allmänna villkor hittar du här.
Kreditprövning
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
För frågor gällande fakturabetalning kan du kontakta Klarna på telefon 08-120 120 10 eller via e-post info@klarna.se.
4. Leverans
SnorBan.se samarbetar med Postnord för leverans. Vi levererar tryggt och säkert direkt hem till dig över hela Sverige och Finland.
Leveransomkostnader
Gratis frakt på beställningar över 550 kr.
49 kr i frakt på beställningar under 550 kr.
Lagerstatus
Samtliga på webbplatsen exponerade varor finns i lager för omgående leverans.
Leveranstid
Leveranstiden är normalt 3-4 vardagar från att vi registrerat din beställning. Beställningar skickas bara ut på alla vardagar. Vardagar är måndag till fredag, förutom nationella helgdagar.
Leveransmetoder
• Hemleverans
Din beställning skickas som varubrev direkt till den valda leveransadressen. Brevet delas ut i brevlåda. Om brevet är skrymmande knackar brevbäraren på. Om ingen är hemma lämnas försändelsen på närmaste utlämningsställe. Du får då ett aviseringsmeddelande via brev. Vid utlämningen skall du alltid kunna uppvisa giltig legitimation. De flesta försändelser finns på PostNords utlämningsställe i 14 dagar. Försändelser som inte hämtas ut i tid skickas tillbaka till SnorBan DK ApS.
• Valfritt postombud
Dina varor levereras till ett Postnord Postombud nära dig och du får en avisering när de finns att hämta ut.
Leveransförsening
Om leveransen är mycket försenad (flera dagar) eller uteblir, skickar SnorBan DK ApS en ny leverans utan extra kostnad. I händelse av att du inte accepterar detta har du rätt att häva köpet.
5. Reklamation
När du handlar på www.snorban.se har du naturligtvis 36 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, ersatt, få pengarna tillbaka eller få avdrag på priset, beroende på den unika situationen. Det kräver så klart att reklamationen är motiverad, och att felet inte har uppstått efter felaktig användning eller hantering som har skadat produkten. Produkten ska reklameras inom rimlig tid efter att skadan har upptäckts. Om produkten reklameras inom två månader från att felet upptäcktes, kommer reklamationen alltid att vara inom rimlig tid.
Om du upptäcker att produkten och produktförpackningen har skadats under transporten ska du snarast möjligt kontakta vår kundtjänst, så att vi kan hjälpa dig returnera och ersätta varan.
Som konsument ersätts du för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som kan ha uppkommit i samband med reklamationen, tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande. Detta förutsatt att reklamationen är godkänd enligt Konsumentköplagen.
Om du har klagomål på ditt köp ska du kontakta vår kundtjänst på support@snorban.se. Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du kontakta allmänna reklamationsnämnden, via www.arn.se. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Postadress till ARN: Box 174, 101 23 Stockholm
Du kan även avvända EU-kommissionens nätbaserade klagoportal, vilket huvudsakligen är relevant om du är en kund som är bosatt utanför Sverige. Du hittar klagoportalen här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Om du vill reklamera en produkt ska den skickas till vår adress:
SnorBan DK ApS
Dalgas Avenue 40B
8000 Aarhus C
Danmark
När du returnerar varan ska du skicka med en beskrivning av felet. Tänk på att varan alltid ska skickas tillbaka i lämplig förpackning, och att du alltid ska få ett kvitto på portot, så att vi kan betala tillbaka dina utgifter.
6. Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt från och med den dag du får varan.
Inom 14 dagar ska du meddela oss att du vill ångra ditt köp. Meddelandet ska lämnas via vårt kontaktformulär här eller via e-post till support@snorban.se I meddelandet ska du uttrycka tydligt att du vill utnyttja din ångerrätt. Du kan även använda vårt standardformulär för returer. Det följer med din beställning.
Om du istället vill använda Konsumentverkets standardisera de ångerblankett så gå det naturligtvis bra. Du hittar den här.
Du kan inte ångra köpet genom att endast neka att ta emot varan utan att meddela oss om det.
Varor som inte omfattas av ångerrätt
Följande varor omfattas inte av ångerrätten:
• Leverans av varor som kan antas försämras eller bli för gamla inom kort tid.
• Leverans av förseglade produkter som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte är lämpliga att returneras och där förseglingen har brutits efter leverans.
Du har ingen ångerrätt om:
• du bryter förseglingen på produkter som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte är lämpliga att returneras.
Varans skick när du skickar tillbaka den
Du är ansvarig för eventuell minskning av produktens värde som uppstår av annan hantering än vad som är nödvändigt för att avgöra varans typ, egenskaper och hur den fungerar. Med andra ord - du kan prova varan på samma sätt som du skulle göra i en fysisk butik.
Om varan är provad på annat sätt än beskrivet här ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att du vid en retur endast får en del eller inget av beloppet tillbaka, beroende på varans handelsmässiga värde.
Returer
Du ska skicka tillbaka varan till oss utan onödiga förseningar och senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du ansvarar för de direkta utgifter som uppstår i samband med returnering av varan. Vid returnering ansvarar du för att varan är lämpligt förpackad. Du ansvarar för varan tills den är levererad.
Om du ångrar ditt köp skickar du tillbaka varan till:
SnorBan DK Aps
Dalgas Avenue 40B
8000 Aarhus C
Danmark
30 dagars pengarna tillbaka-garanti på SnorBan.
Du kan prova SnorBan, och om du inte skulle vara nöjd kan du skicka tillbaka den inom 30 dagar från den dag du mottog produkten. Du får tillbaka inköpspriset på 395 SEK. När en återbetalning görs kommer eventuella leveranskostnader inte att ingå.
Returadressen är:
SnorBan DK ApS
Dalgas Avenue 40B
8000 Aarhus C
Danmark
Vid retur räcker det att du skickar tillbaka SnorBan-skenan i ett vanligt kuvert. Kom ihåg att bifoga en kopia av din faktura eller skriv ditt namn och fakturanummer. Du står själv för fraktkostnaderna vid retur. Du kommer att få en bekräftelse via e-post när vi har mottagit produkten och utfört återbetalningen. Vi behandlar din retur inom sju arbetsdagar.
Vår garanti gäller endast en gång per kund och på en enskild produkt. Om du tidigare har utnyttjat vår 30 dagars pengarna-tillbaka-garanti, förbehåller vi oss rätten att neka returen.
Observera! 30 dagars pengarna tillbaka-garanti gäller endast för SnorBan-anti-snarkskenan. Som köpare kan du alltid utnyttja din ångerrätt inom 14 dagar, vilket gäller oberoende av pengarna tillbaka-garantin.
8. Återbetalning
Du har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då vi mottagit meddelandet. Du kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess du har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.
Återbetalning sker med samma betalningssätt som när köpet gjordes.
När vi har fått tillbaka varan och gjort återbetalningen kommer du att få en bekräftelse via e-post.
9. E-marknadsföring
Du kan välja att ta emot erbjudanden via e-post (e-reklam). Dessa meddelanden innehåller information om produkter, relevanta erbjudanden etc.
Om du inte längre vill ta emot e-reklam från oss kan du klicka på länken "avregistrera" som finns i varje mail.
På webbplatsen har vi en funktion där du kan tipsa en vän. Den använder du om du vill skicka ett mail till en vän för att tipsa om produkterna på snorban.se Denna funktion innehåller inte något marknadsföringsmaterial.
10. Sekretesspolicy
Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här.
11. Copyright
Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör snorban.se eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.
12. Medicinsk ansvarsfriskrivning
SnorBan DK ApS ansvarar inte för eventuella fel, förbiseenden, missvisande eller felaktiga framställningar på vår webbplats. Den information som finns ska endast anses vara allmän information, och kan inte ersätta kontakt med legitimerad läkare eller motsvarande expert inom vårdsektorn.
Köpvillkoren är senast uppdaterad 2023-04-25.